Kenapa Aku Terketar Bila Tengok Perempuan Seksi?

Malam tadi aku pergi ke pasar malam dekat area rumah aku. Dah lama aku tak pergi sana. Sebelum sampai, aku ternampak perempuan pakai baju "adik" kat atas motor yg dibawa oleh lelaki. "Fuhh, apa nak jadi la aweks ni". Bisik aku sendirian..

Sesampai kat pasar malam. Terus aku cari kedai yong taufu, kedai yg selalu aku pergi. "Brader, kasi 5 hinggit ek". Aku order kat brader kedai tu. Sambil tunggu yong taufu aku siap. Aku perhatikan sekeliling..


Errkk..!! Dah lama aku tak pergi pasar malam. Malam ni baru aku perasan. Perempuan yg bertudung dan tak bertudung kat pasar malam same je jumlahnya. Yang bertudung pulak macam2 karenah..

Ada yg bertudung tapi ber-tshirt ketat. Bertudung, tshirt nampak tangan. Bertudung, tapi nampak dada. Boleh dikatakan hanya 1/4 drpd yg pakai tudung tu menutup aurat dengan betul. Itu pon makcik-makcik yg dah berusia..


"Ya, Allah". Hati aku mengomel. "Tak ke diorang ni takut dengan azab Engkau?". Terketar badan aku bila tengok keadaan sekeliling..

"Ya Allah, agak-agak berapa banyak la dosa yg Engkau bagi kat aku sebab tengok aurat diorang ni?" Hati aku turut terketar. Dapat je yong taufu, aku terus start motor aku menuju ke rumah..


Banyak betol perempuan seksi kat pasar malam. Jadah menda pergi pasar malam pon nak tayang body. Sebelah rumah je pon. Sampai sekarang aku tertanya2..

Tak takut ke diorang dengan seksa Allah. Aku yg tengok aurat diorang pon terasa terketar bila teringatkan seksaan bagi perempuan yang nampak rambut. Diorang takde perasaan takut ke?


Sekilas, seksaan bagi wanita yang menampakkan rambut:

Dalam peristiwa Israk dan Mikraj, Rasulullah SAW diperlihatkan 10 jenis seksaan yang menimpa wanita yang membuatkan baginda menangis setiap kali mengenangkannya.

Salah satunya, baginda diperlihatkan perempuan yang digantung dengan rambut dan otak di kepalanya mendidih. Mereka adalah perempuan yang tidak mahu melindungi rambutnya daripada dilihat lelaki lain.

Baca seksaan selebihnya kat SINI


Hmm, tak takut ke kepala mendidih? Aku yang lelaki ni pon dah rasa takut bila pikirkan azab tu. Errkk..!!!



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

37 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...