[Follower BloG Review] Retro Hitam Putih BloG FariqScorpio Terbaik..!!

Follower BloG Review ke 2 harini adalah untuk Fariq Scorpio dot Com. Pagi tadi aku dah review blog Miss PurpleHolic dan dgn segera beliau perbaiki blog dia. Fuuh, bagus betol..

Review kali ni mungkin agak senang sebab aku tak banyak komplen. Blog Fariq memang dah terbaik untuk dijadikan rujukan para bloggers. Tak caye tengok la ni..





Jejaka Terhangat kata blog Fariq Scorpio best sebab:

1. Template simple.

Nampak tak template hitam putih blog Fariq Scorpio tu? Retro sungguh, kemas dan tersusun. Fuhh, memang terbaik sepanjang zaman la..=p


2. Blog load laju.

Macam biasa, oleh sebab blog Fariq takde widget bukan-bukan yang tak berguna. Kesannya blog dia pon load sangat laju. Bagus2..


3. Sistem komen best.

Yang ni aku suka. Kalo nak komen senang. Dia guna popup komen, tiada "words verification" dan komen akan terus dipublish. Kalo komentar ada typing error boleh nampak kat situ jugak. Boleh buat pembetulan terus. Ngehh..


4. Blog archive disediakan.

Nak belek-belek entri lepas Fariq pon senang. Sebab blog archive ada kat sidebar. Dan blog archieve tu dalam "scroller box" supaya tak nampak serabut. Thumbs up..


5. Ada Blogger Chat Room?

Eh, siap ada Blogger Chat Room lagi kat side bar. Boleh interaksi secara terus dengan blogger lain dari blog sendiri. Best betol ni. Korang dah pasang belom?





6. Entri konsisten.

Most of time, entri blog Fariq lebih bersifat personal. Menarik nak baca. Wahh, siap ada cerita bersiri Fariq tulis ek. Macam best je cerita Khurafat ni. Jom baca..


Ada apa-apa yang perlu diperbaiki?

Oleh sebab blog Fariq dan kategori superb. So, aku just nak bagi cadangan untuk beberapa perkara je. Firstly, masa menulis tu kenal pasti ayat yang perlu dan yang tak perlu ada dalam entri. Mana yang tak perlu tu remove je. Kita taknak entri jadi panjang, tapi pembaca lost fokus masa baca..

Secondly, tulisan yg ni kalo boleh diubah supaya visible lagi cantek. Ngehh..




Tu je review aku setakat ni. Bagi sesiapa yang berminat nak direview camni sila isi borang kat sini ye:





*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

36 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...