[Follower BloG Review] Wow, BloG The Other Side Of My Life Sangat Comel, I'm Impress.!!

Alops sume. Selamat datang ke sesi Follower BloG Review. Blog yang aku review kali ni memang special sangat. Kagum betol aku tengok blog dia. Nama empunya blog tu cik Shea Azmi.. Tepuk la sket..=p




Nama bloG: The other side of my life


Impress, memang impress aku dengan blog cik Shea ni. Meh aku bagitau apa yang aku kagum sangat dengan blog dia tu..


1. Blog comel.

Blog dia super cutel. Kemas dan tersusun. Sidebar dia pon comel je. Tak serabut. Siap ada ikon comel gerak2 kat sidebar dia. Cuma theme merah tu je kot yg menusuk ke mata..=p


2. Blog ringan.

Widget yang merepek takde sangat kat blog ni. So, blog dia pon ringan. Tak payah tertunggu2 utk blog dia load. Sungguh pantas. Bagus2..


3. Sistem komen best.

Blog cik shea tak menyusahkan pembaca nak komen. Dia guna "pop up comment" dan takde "words verification". Korang pergi la komen2 selalu kat sane ek. Ngehh..



Domo-kun kegemaran cik Shea =p


Bebelan dan pendapat Jejaka Terhangat..

Walaupon blog cik Shea ada lagu. Tapi aku rasa takde masalah sangat sebab lagu tu boleh distopkan bila-bila masa..

Blog archive tu better buat "drop down", supaya pembaca dan diri sendiri senang nak belek2 balik entri2 lepas.

Penulisan entri dah OK. Cuma perlu dikemaskan lagi. Settkan alignment entri kepada "justify" Dan elakkan guna bahasa SMS. Pastu cuba biasakan mulakan ayat dengan huruf besar. Kalau buat semua tu, entri bleh nampak lebih kemas dan tersusun..=)

Pastu, macam biasa. Hidekan "Navigation bar" supaya takde orang gatal tangan dok tekan "report abuse" kat blog cik Shea..

Cadangan laen, gunakan "link within" supaya entri2 lepas dapat dipromotekan kat bawah setiap post..=)


Tu je review dan cadangan aku tentang blog cik Shea. Pastikan korang TERJAH blog dia dan tengok sendiri betapa comelnyer blog dia. Ambik apa yang baik utk diaplikasikan kat blog sendiri. Klik sini:






*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

14 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...