Blogger Perlu Berevolusi


Apa maksud Jejaka Terhangat dengan blogger perlu berevolusi? Adakah evolusi yang dimaksudkan kat sini sama seperti teori evolusi Charles Darwin, di mana manusia tu asal-usulnya daripada beruk?

Bukan teori evolusi bodoh tu yang aku maksudkan. Tapi perubahan yang perlu diambil oleh seorang blogger bagi mengubah diri sendiri dan blognya supaya berubah jadi semakin baik dari semasa ke semasa..


Berubah Sikap:

Apa yang penting dalam nak mengubah diri adalah terima teguran daripada orang lain. Jangan kita sombong sehinggakan rasa diri sendiri cukup bagus sampai liat nak terima teguran..

Sebab tu aku tak suka istilah "jadi diri sendiri". Bila dah rasa diri sendiri cukup hebat berbanding orang lain. Teguran orang pon dia akan kategorikan sebagai "SAMPAH"..

Ingat pesan Jejaka Terhangat ni: Takde satu pon teguran yang dikatakan sampah melainkan teguran tu mengajak ke arah keburukan..


Evolusi blog:

Dari segi mengevolusikan blog supaya jadi lebih baik, cuba kenal pasti kelemahan blog sendiri. Berbanding blog kita dengan blogger lain. Ambil peluang "blog review" untuk ketahui kelemahan blog kita..

Kalau dah tau kelemahan ketara blog kita tu, ubah lah dia . Contohnya, majoriti bloggers akan merungut kalo blog tu dipasang lagu. Cuba alert tentang hal ni dan buanglah lagu tersebut supaya blog kita jadi lebih baik di mata pembaca..


Dah jelas evolusi yang aku maksudkan? Evolusi yang menerangkan tentang perlunya kita berubah mengikut keadaan persekitaran. Dan perubahan tu mestilah jadi lebih baik. Bukan lebih buruk daripada sebelumnya..

Selamat berevolusi yek semua. Hehe..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

17 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...