Gaya Penulisan Sebagai Identiti Blog


Sebelum ni aku pernah buat entri "cipta identiti blog". Dalam entri tu aku kata, gaya penulisan turut bantu kita lebih dikenali. Nak tak nak, korang kena setuju.=p

Gaya penulisan aku takde la bagus mana. Banyak lagi yang perlu diperbaiki. Blog ni pon masih kategori picisan, dan sentiasa akan ditahap picisan sampai bila-bila.

Tapi, kalau nak berbanding dulu. Entri aku jauh lebih serabut. Tiada skill langsung dalam menulis. Korang kena baca 5-6 kali baru boleh faham kot. Kehkeh..

Aku banyak belajar teknik menulis blog berdasarkan pemerhatian. Aku selalu perhatikan gaya penulisan blogger2 hebat, seperti Darkbatman dan Hami Asyraf.

Korang tak kenal Hami Asyraf? Memang silap besar la. Ok, aku mengaku. Aku stalk blog dia sejak awal-awal berblog. Best woah blog dia. Superb..!!!

Blog jenis macam ni la yang aku rekemenkan korang untuk follow. Banyak faedahnya. Ilmu pun free-free je boleh dapat.

Baru-baru ni pulak, aku kenal dua lagi blogger yang penulisan diorang boleh dikatakan superb. Tajuk entri pun menarik belaka. Rasanya korang semua pun kenal dengan Solihin Zubir kan?

Satu lagi adalah, The Crow Empire. Stail penulisan dia lagi mantop. Korang try baca entri dia. Aku yakin, korang mesti terasa kelainannya. Walaupun kadang-kadang entri dia merapu, tapi seronok baca. Jumlah follower blog dia biasa-biasa je.

Inilah buktinya, bilangan follower tak menunjukkan betapa bagusnya sesuatu blog tu. Bahkan, dengan konsep blog "i follow u, u follow me back", jumlah follower sekarang hanyalah sekadar angka.

Aku bukanlah nak bodek, ataupun kipas blogger-blogger yang aku sebut kat atas tu. Tapi, aku nak korang terjah blog2 diorang. Dan nilai sendiri stail penulisan diorang. Dan cuba aplikasikan kat blog sendiri.

Bukan aku suruh tiru, tapi mana yang baik apa salahnya kita serap masuk dalam blog kita kan? Kita berblog mesti la nak jadi lebih baik dari semasa ke semasa.

So, ambillah blog yang baik untuk dijadikan panduan. Janganlah duduk di takuk yang sama lagi. Majulah penulisan yang menarik untuk blog kita. Gud Luck..=)



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

28 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...