Pandangan Jejaka Terhangat Terhadap Arlene Tan Dituduh Sebagai Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara

Siapa Makcik Hajjah Sitt Al-Wuzara?
Dia ni adalah si blogger celaka yang menghina islam, dan Nabi Muhammad dengan menggunakan bahasa macam orang takde tamadun. Identiti sebenar dia takde siapa yang tahu.

Web blog: tak perlu kasitau kot. buat nyampah je.

Siapa Gaysec?
Gaysec adalah kumpulan hacker yang kononnya berjaya bongkarkan identiti sebenar Makcik Hajjah. Pendedahan identiti Makcik Hajjah dilakukan secara berperingkat-peringkat.

Website: http://www.gaysec.org

Siapa Arlene Tan?
Arlene Tan adalah individu yang dituduh oleh Gaysec sebagai Makcik Hajjah. Tapi Arlene Tan menafikannya, dan dia membuat laporan polis atas perkara ni.

Web blog: http://purplepearl.wordpress.com

Siapa bloggers?

Bloggers adalah tukang sebar fitnah dalam alam maya. Mereka juga sentiasa berusaha untuk naikkan trafik blog, walau apa jua cara sekalipon. Aku pon tak terkecuali jugak. Ahaks..


Pandangan peribadi Jejaka Terhangat

Tak dinafikan, Gaysec memang kumpulan hacker yang hebat. Dapat bolos kebanyakan website kat dunia ni. (Perghh, give them a big clap). Tapi, tak bermaksud bloggers kena percaya 100% atas pendedahan yang dibuat.

Kalau tuduhan ni tak betol. Tak pasal-pasal bloggers pon dah jadi agent sebar fitnah. Sepatutnya, bila dapat berita camtu, jangan terus pikir nak share untuk UP TRAFIK blog. Tapi research dulu. Selari dengan firman Allah:
“Wahai orang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.”

(Surah al-Hujurat, ayat 6)

Dan sebenarnya, segala tuduhan yang Gaysec buat terhadap Arlene tak benar. Mungkin ada kesilapan dalam research diorang kot. Yang bagusnya, Gaysec dah pun keluarkan penyataan maaf kat laman web diorang:


Kenyataan maaf Gaysec

Gaysec dah minta maaf. Bloggers yang share tuduhan tu bila lagi? Lain kali jangan terus share kat blog bila dapat berita macam ni yek. Tuduhan melulu hanya membuatkan Islam lebih dipandang serong oleh bangsa dan agama lain.

Apapun, hackers sekalian. Aku harap supaya korang jangan pernah berhenti daripada aktiviti korang hack group2 anti Islam. Lebih2 lagi kat facebook.


Tahniah Dragon Force

Tahniah aku ucapkan kepada team hacker Dragon Force sebab dapat godam group Insan Berfikir (The Thinking Human). Group ni asalnya baik. Untuk berfikir. Tapi malangnya jadi semakin rancak bila Islam dihina oleh golongan atheist. Admin pulak buat bodo, duduk diam je. Lepas kena hacked dengan Dragon Force, barula kekecohan group tu dapat diamankan. Nice job..!!


p/s: Ini la kesan buruk internet. Hak bersuara terlalu bebas. Terlalu banyak group2 kat facebook yang menghina Islam. Sakitnya hatiku..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

16 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...