Luahan Hati: Adakah Ini Namanya Cinta?

Luahan hati si lelaki:

Salam abang Jejaka Terhangat,

Abang, saya nak tanya ni untuk dapatkan kepastian. Kenapa ya, bila saya lihat rakan kelas kat kolej saya, hati saya jadi berdegup kencang? Nak kata saya demam mustahil la. Sebab breakfast tadi saya dah makan ubat.

Pastu, bila saya tengok dia cakap dengan lelaki lain, saya jadi jelous. Saya nak sangat cakap dengan dia, tapi rasa tak berani. Bila depan dia saya jadi gugup.

Kenapa ya abang. Saya tak faham perasaan saya ni. Adakah ini yang dinamakan cinta? Harap abang dapat tolong saya. Terima kasih.

(Budak kompius, 20 tahun - Tampoi )


Jawapan Jejaka Terhangat:

Waalaikumsalam. Alah, masalah adik ni kacang je. Tapi sebelum tu abang nak tanya. Adik tak pose ek, siap brekfast lagi time bulan-bulan puasa camni. Ish-ish, insaf la adik. Cintailah Yang Satu dulu sebelum nak bercinta dengan makhluk-Nya.

Yang kedua, abang nasihatkan adik pergi repeat kelas Biologi dulu. Sebab hati tak berdegup dik. Yang berdegup tu jantung. Tu la, len kali jangan tido time cikgu ajar.

Tentang masalah gugup adik tu sonang je nak settle. Adik pergi cakap kat belakang dia. Tadi adik kata depan dia jadi gugup kan. Belakang confirm ok. Selesai masalah.

Menjawab soalan adik. Adik rasa gugup, berdebar-debar, jelous pun ada. Memang sah ni. Tahniah, adik disahkan mengidap penyakit angau. Samada perasaan tu cinta atau tak. Abang pun tak tau. Kuikui. Jangan marah, bulan puasa.


Koleksi Siri Luahan Hati: (Klik untuk baca)

1. Luahan Hati: Pakwe Ku Play-Boye
2. Luahan Hati: Awekku Curang. Uwaaa..!!
3. Luahan Hati: Kenapa Si Dia Cepat Berubah?


Sekiranya anda ada mengalami masalah hati dan perasaan. Anda boleh emailkan kepada jejakahangat@yahoo.com. Atau PM kan kepada facebook Jejaka Terhangat di http://www.facebook.com/jejakaterhangat. Terima kasih..=p



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

22 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...