Apesal Hantu Bonceng Meletop? Dah La Banyak Babak Mempersendakan Islam. Ish-ish..


Keyword meletop sekarang ni "Hantu Bonceng"

Maklumla, cite ni kan baru je boleh di download dari internet. Berpusu-pusu la pengguna internet ambik peluang ni untuk muat turun. Termasuklah aku.

Tapi, aku tengok bukanlah sebab orang kata cerita ni best. Tapi, aku nak tengok sendiri. Betul ke ada babak yang mempermainkan Islam seperti yang digembar-gemburkan.

Mula-mula nak habaq, title "Hantu Bonceng" tu hanya untuk pelaris je untuk meletopkan filem ni. Babak hantu tersangatlah sikit. Pastu, kalau ada pun tak seram langsung.

Nak download Hantu Bonceng? Klik sini (Credit to JieAzz)

Skop Hantu Bonceng

Walaupun tajuk dia "Hantu Bonceng", tapi point utama cerita ni bukanlah nak ceritakan pasal hantu. Tapi, lebih kepada gaya hidup sosial orang melayu kita. Merempit, berdisko, lelaki perempuan tinggal serumah dll.


Babak mempersendakan Islam

Aku dah tegok sendiri. Dalam cerita ni memang banyak babak yang mempersendakan Islam. Scene yang sangat "obvious", (1) istighfar main-main. (2) Bohsia suruh adik teman sekatil dia pergi solat. (3) Azan kat telinga orang untuk sedarkan dia daripada godaan perempuan seksi.

Aku tau, ada antara korang yang akan kata camni:

"Ala, rilek la. Mana yang baik kita ambil, yang buruk jadikan sempadan. Jangan la sensitif sangat"

Sekiranya korang cakap camtu. Itu menandakan sensitiviti korang terhadap agama sangat kurang. Nak melawak tu tak salah. Tapi jangan la jadikan agama sebagai bahan lawak. Please alert pasal hal ni. Grr..

Apapun, bagi aku. Hantu Bonceng ni hanyalah salah satu typical movie Malaysia. 2.5/5 bintang je aku kasi. Pelik jugak aku macam mana filem ni boleh meletop. Mungkin sebab watak utama dia Zizan kot. Hmm..


Ini bukan Zizan. Tapi Barry Manilow, mirip Zizan tak? =p

p/s: Aku cukup menyampah panggilan "baby", "bucuk" dalam cite ni. Zzzzz..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

29 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...