Kenapa Namanya Klip 3GP??


Aku rasa korang semua pun sedia maklum tentang filem Klip 3GP yang tengah ditayangkan kat pawagam sekarang ni. Aku tak tengok pun filem ni kat pawagam.

Aku tengok trailer je, kat youtube. Walaupun hanya 2 minit, tapi banyak scene negatif yang tak bagus untuk remaja dan kanak-kanak. Aksi rajang pun ada? Errk..!!

Yang bestnya kat trailer tu, mereka yang DISLIKE trailer tu jauh melebihi jumlah LIKE. Maksudnya masyarakat, kita masih alert tentang filem macam ni. Alhamdulillah.


Kenapa 3GP?

Bagi sesiapa yang innocent, aku rasa mesti diorang akan BLUR. Kenapa nama filem ni 3GP? Dan kenapa jadi kontroversi?

Asasnya, 3GP adalah format video yang dirakam dari telefon bimbit.

Tapi, henpon yang tak berapa nak canggih je yang masih gunakan video format 3GP. Smartphone sekarang susah nak jumpa lagi. Sebab, kebanyakannya menggunakan samada format MP4 atau AVI.


3GP dikaitkan dengan video lucah orang melayu?

Orang melayu kita ni memang hebat dalam salah gunakan teknologi. Dah la buat benda tak senonoh. Pastu nak rakam, diupload pulak kat internet.

Bila diorang tak mampu nak beli kamera video untuk rakam aksi tak senonoh diorang. Henpon tak canggih yang ada kat tangan je la yang mampu diorang pakai.

Lens 2.0 megapixel. Hasil rakaman dalam format 3GP. Sebab tu la klip 3GP sinonim dengan video lucah. Pelik sangat. Macam mana tajuk lucah camni boleh lepas masuk panggung?

Lagu Bunkface - Panik tak lepas pulak masuk radio, sebab kat lirik dia ada perkataan "REFORMASI". Dunia, oh dunia. Sangat menyedihkan.

p/: Aku ternampak ada blogger yang review filem 3GP tu. Tak sangka masih ada orang yang nak pergi wayang untuk tengok filem tu. Walaupun dah tau filem tu banyak unsur negatif dan scene yang memalukan. Ish2..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

20 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...