Perkara Lawak Yang Blogger Selalu Buat.

Selama aku berblogging ni, banyak karenah blogger yang aku nampak. Kadang-kadang rasa nak gelak pon ada. Tapi tak baek gelakkan orang tau. Tapi sekali-sekala takpe kot. Kehkeh..


Perkara Lawak 1: Kutuk perempuan seksi, sambil letak gambar perempuan seksi tu.

Wahh, kat entri main bukan lagi perli, menyumpah, tak suka perempuan tayang body sana sini. Tapi pada masa yang sama dia letakkan gambar yang mengiurkan untuk dijadikan "contoh" keseksian tu.

Mungkin diorang akan cakap camni, "aku letak gambar perempuan seksi tu supaya orang lain nampak berapa teruknya dia tu".

Kahkah, tolong gelak kejap. Kalo engko letak gambar orang seksi, tayang body, tunjuk aurat konon2 untuk teguran. Takde bezanya yop engko dengan dia. Dua kali sepuluh gak..

Contoh: Isu bikini Fasha Sandha


Perkara Lawak 2: Menjadi HERO untuk dapatkan populariti.

Yang ni biasa kita boleh tengok daripada kontroversi2 blog. Aku selalu pakai istilah blogger "HERO" untuk blogger yang suka dapatkan hits hasil daripada kontroversi.

Pantang nampak lobang, blogger camni akan pikir "Wahh..!! Kontroversi ni peluang aku nak dapatkan hits, kena buat entri cepat ni"..

Adoii, yang lawaknye bukan apa. Entri biasa takde orang nak komen. Mengharapkan entri kontroversi sesama blogger baru orang datang nak komen. Aku tersenyum..

Contoh: Isu blogwalking palsu, iframe.


Perkara Lawak 3: Mengipas blogger lain.

Bab kipas-kipas blogger lain ni aku dah selalu sebut dalam blog ni. Kita boleh tengok kaki kipas (pengampu) ni biasanya kat bawah entri blogger otai. Ataupun kat bawah entri kontroversi..

Kalau blogger otai tu kata A, padahal benda tu B. Blogger2 kipas ni semua akan setuju benda tu A. Sape yang kata B akan kena serang oleh blogger2 kipas ni. Haha, kan lawak kat situ.

Nak contoh isu ke? Tak payah la kot. Korang tanye je la diri sendiri. Kehkeh..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

49 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...