Blog Jejaka Terhangat Ayat Pedas, Bajet Bagus..

Firstly, aku nak ucapkan terima kasih kat suffer8zine sebab senaraikan blog Jejaka Terhangat ni dalam salah satu blog yang rajin diterjahnya.



Screenshot dari entri suffer8zine - 5 blog paling kerap dilawati 2011


Nampak tak apa yg dikatanya. Jejaka Terhangat gunakan ayat pedas dan kata-kata sinis. Haha, seriously aku tak marah. Bahkan aku setuju sangat dengan ayat tu. Memang konsep yg aku gunakan dlm setiap entri aku adalah nasihat dalam bentuk perlian dan ayat-ayat sinis.

Sebab tu jugak la kadang-kadang kat entri aku, ada yang drop komen camni:

"Waahh, terasa seyh". "Ooo, ko mengata aku ek?"

Siap ada yang Private Message (PM) aku kat facebook sebab kata entri tu aku tujukan khas utk dia. Haha.. Terima kasih ye. Itu bermakna apa yang aku sampaikan, sedikit sebanyak terkesan kat hati korang. Ngehh..

Untuk pengetahuan semua, tiada satu pun entri aku yang dibuat khas utk mengkondem orang-orang tertentu. Entri Jejaka Terhangat bersifat umum (general). So, kalau terasa tu. Jangan ingat aku saja nak menjatuhkan korang ye.


Eleh, asyik nak jatuhkan orang je. Macam bagus..

Err, tak lupa jugak yang kata aku suka kondem orang. Macam bagus sangat. Dan sebenarnya, tak pernah langsung niat di hati ni utk bermegah-megah ataupun nak tunjuk bagus. Cuma, di samping aku tulis entri berunsur nasihat. Pada masa yang sama, aku memperingati diri sendiri jugak.


Asyik-asyik perli perempuan. Jejaka Terhangat ni diskriminasi la..

Memang banyak entri aku ditujukan kepada wanita. Itu tak bermakna aku benci perempuan. Tapi sebaliknya, aku sayang lebih kepada mereka.

Islam tu sendiri sangat menjaga kesucian muslimahnya. Bahkan, kedudukan perempuan sangat diangkat tinggi dalam Islam.

So, aku tak berapa puas hati kalau ada perempuan ni yang menjatuhkan maruahnya, dan mengaibkan dirinya sendiri. Samada di laman sosial mahupun di blog.


Rasanya apa yang aku kata kat atas ni dah jelas. Kritikan membina tak bermaksud mengkondem. Apa yang perlu kita buat adalah, rendahkan EGO sendiri. Dan jadikan teguran tu untuk perbaiki diri supaya jadi lebih baik. Orait geng.. =)

Edited:
Baca ni sekali: Kenapa asyik-asyik perempuan yg kena, Oleh Aretikz.



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

26 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...