Semakin Banyak Blog Pasang Lagu. Semakin Tension Aku..!!!


Apesal entah. Aku rasa sekarang ni semakin banyak blog yang pasang lagu. Time blogwalking, setiap 3 blog yang aku bukak. Mesti ada satu blog yang ada lagu. Grr..

"Rilek la JT, lagu kat blog diorang, bukan kacau kau pon".

Tak kacau? Siapa kata? Internet aku ni dah la laju sikit je dari siput sedut. Kalau bukak banyak2 browser sekaligus yang ada lagu. Memang selalunya browser aku akan hang. Maksudnya, usaha aku untuk blogwalking selalu terbantut..

Apa yang best sangat pasang lagu kat blog? Cuba habaq mai sikit kat aku?

Untuk pengetahuan anda, lagu hanya menyedapkan telinga empunya blog je. Memang la blog anda, sukati anda la nak letak lagu dangdut sekalipun. Tapi, anda mesti la nak visitor datang ke blog anda secara konsisten kan?

Bagi aku, lagu memang betul-betul mengganggu visitor. Lebih2 lagi pembaca blog. Konsentrasi untuk baca entri pun boleh terganggu. Lebih-lebih lagi lagu yang tak boleh distopkan. Tolongla, jangan paksa visitor dengar lagu di blog anda.

"Lorr, apa susah. Tak suka dengar tekan je la close".

Haha, kalau boleh aku memang nak buat camtu secepat mungkin bila masuk blog berlagu. Tapi biasanya kalau bukak banyak blog sekaligus. Browser aku akan hang in no time. Tak sempat nak close pun. Memang tension. Haish..!!!

So, kalau boleh. Jangan la letak lagu autoplay kat blog. The best choice adalah tak letak lagu langsung. Tak kesian ke kat kami yang berinternet perlahan ni? Sobb soobbb...!!!


p/s: Jangan bagi cadangan utk pasang plugin block flash. Aku tak suka benda2 tu. Ahaks..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

37 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...