Kadang-kadang, Terlalu Kuat Main SEO Pon Menjelikkan Jugak.


Kelmarin kita dikejutkan dengan bencana gempa bumi dan tsunami di jepun. Berita hangat, dan macam biasa. Ni la peluang bloggers untuk gunakan teknik SEO.

Hasilnya, keyword "video tsunami jepun", "keadaan terkini tsunami jepun" jadi tajuk entri di kebanyakan blog. Tolongla. Bencana menimpa ni sepatutnya kita gunakan untuk insafi diri. Bukan fikir pasal keyword, SEO dan traffic.

Bila semua blog pon letak headline "video tsunami", ini je yang aku boleh katakan.

"Setakat video je, kat youtube dah berlambak la derr..!!"

Aku tak kata buat entri pasal tsunami tu salah. Tapi, kalau setakat copy paste, semua dari sumber yang dah sedia ada. Hentikanla. Buat menyemak je dalam kesibukan orang nak mencari info sebenar. Kalau nak buat pun, biarla beserta fakta yang kita research, atau dititipkan pandangan peribadi kita.

Kalau niat semata-mata untuk SEO, nak dapatkan hit untuk blog. Blog sini video, sana video. Isi takde. Memang sangat menjengkelkan. . Aku "close". The end..


p/s: Tahniah Malaysia atas usaha membantu bencana Jepun dgn menghantar pasukan SMART. Ada orang kata, negara Islam takkan hantar bantuan. Malaysia dah buktikan mereka salah. Tahniah lagi sekali negaraku..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

20 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...