Siapa Kata Orang Muda Gilakan Hiburan Je??

Assalamualaikum semua..

Walaupon dah lewat sikit. Tapi kat kesempatan ni. Aku nak ucapkan jugak. Selamat Tahun Baru 2012 diucapkan kepada semua pembaca blog Jejaka Terhangat.

Kelmarin korang sambut tahun baru kat mana? Kat Dataran Merdeka? kat I-City? Atau kat rumah je?

Aku? Malam tahun baru kelmarin aku sambut kat Dataran Shah Alam. Dan, bagi aku. Ini la sambutan tahun baru paling terbaek. Tak macam kat tempat2 lain.



Kenapa Terbaek?

Seperti yang korang sedia tahu la. Progam malam sambutan tu diceriakan dengan Ustaz Azhar Idrus. Dibantu oleh Zizan Rajalawak. Serius, sangat BEST..!!



Kehadiran

Tempat berlangsung majlis sambutan tahun baru tu kat Dataran Shah Alam. Dan, aku terkejut jugak. Lebih 70 ribu orang membanjiri dataran tu. Dan, majoriti yang datang terdiri daripada anak-anak muda. Termasuk aku. Hehe..



Sejuk mata. Anak muda banjiri majlis ilmu

Pengisian

Slot yang paling best. Soal jawab tentang hukum. Zizan bacakan soalan daripada pengirim email. Ustaz Azhar jawab. Korang pun tahu kan. Ustaz Azhar bila bagi ceramah memang lawak. Dipasangkan pulak dengan Zizan. Adehh, mau senak perut dok gelak malam tu. Ketawa sokmo. Hehe..

Gelak tu gelak jugak. Tapi, yang paling penting. Isi yang disampai tu kita ambil sebagai ilmu. Itu la yang jadi tarikan utama anak-anak muda datang ke sana.



Salah satu bahagian dalam slot soal jawab. Best gilak..!!


Tahniah kat Kerajaan Negeri Selangor sebab berjaya buat program berilmu, bercorak islamik dan ceria macam ni. Inilah indahnya Islam. Tak larang hiburan. Asalkan semua berpada, dan tak lupakan solat.

Memang terasa suasana islamik kat program ni. Solat maghrib dan isyak pun dibuat berjemaah, di atas padang dataran tu. Terharu sangat rasanya.

Tepat pukul 12, tiada mercun mahupun bungapi, macam kat tempat-tempat lain. Tapi, bacaan Asma Ul Husna dibacakan beramai2. Menggambarkan suasana Islam yang sebenar.

Situasi ni jelas menunjukkan. Bukan semua golongan muda gilakan hiburan. Cuma, selama ni tiada program yang macam ni dibuat. Platform islamik tiada.

Bukan salah orang muda sepenuhnya masalah sosial menular. Tapi, berpunca daripada kerajaan jugak. Itula peranan kerajaan. Sediakan platform yang mampu naikkan suasana Islam. Bukan asyik pentingkan hiburan semata-mata.

Tahniah lagi sekali buat Kerajaan Negeri Selangor. Aku harap, program macam ni selalu dibuat. Baru la aku boleh berbangga, aku anak jati Selangor. Ngehh..=p



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

14 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...