Jangan Jadikan Facebook Platform Untuk Lepaskan Geram

Kalau korang tension, atau tak puas hati kat satu-satu perkara, apa yang korang buat? Errk, tak payah jawab kot. Pasal aku tau jawapannya. Mesti korang luahkan rasa tak puas hati tu kat facebook kan?

Itu yang kadang-kadang kita boleh nampak ramai mencarut. Cakap kasar. Kutuk-mengutuk, mengeji orang lain, dan macam-macam lagi. Ish-ish..

Contoh, bila ada salah faham sikit dgn kekasih hati, mula la post status camni:

"Perempuan memang suka menyusahkan lelaki. #$%^&# betol..!!"

Weh, orang lain bace kot status engko tu. Sepertinya, engko marahkan semua perempuan. Hanya disebabkan engko berselisih faham dgn kekasih hati engko tu.


Contoh lain, aku tengok ramai yang post camni kat facebook:

"Fcuk. Mangkok la ko. Aku tak cari pasal ngan ko kan? Apsal ko kacau hidup aku hah..!!"


Lolz, engko tujukan kat sape? Orang tu confirm ke dapat mesej engko tu? Entah-entah, budak tu facebook pon dia takde. Pastu, mula la ramai menyengalkan diri sendiri dengan tekan "like" status tersebut.


Ini yang orang kata, marahkan nyamuk, habis kelambu dibakarnya. Tak pasal-pasal dah tunjukkan kebodohan sendiri kat laman sosial.


Kalau tension, atau rasa geram kat satu-satu perkara. Sebaiknya tak payah la update status yang negatif, yang boleh aibkan diri sendiri.

Banyak lagi benda lain yang korang boleh buat untuk tenangkan diri dan lepaskan tension. Istighfar salah satu cara yang paling mudah, dan mujarab untuk kawal perasaan kita dalam masa yang singkat. Tak percaya? Lepas ni cuba la..




Setiap orang ada tahap tensionnya tersendiri. Jangan ingat masalah kita paling besar berbanding orang lain. Apa yang bezakan setiap individu adalah cara bagaimana kita kawal "stress level" dalam diri sendiri.

So, lepas ni jangan lepaskan geram kat facebook lagi yek. Sebab cara tu takkan buatkan perasaan negatif korang tu berkurang. Tapi, sebaliknya. Hanya pamerkan kebodohan sendiri kat orang lain. Ingat kata-kata aku ni ye..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

35 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...