Selamat Datang Facebook Timeline Yang Dimenyampahkan


Facebook Timeline di Fanpage Jejaka Terhangat


Siapa kat sini yang suka dengan facebook timeline? Aku rasa ada something wrong pada fius kepala dia. Haha. Aku memang kurang berminat kat facebook timeline.

Sebab:

(1) Dia berat. Mungkin sebab dia nak load gambar header yang besor tu. Dan jugak dia nak load 2 feed (kiri dan kanan) secara serentak.

(2) Serabut. Tak mesra pengguna betul. Dengan kata lainnya. Serabut la kau fb timeline.


Tapi, suka atau tak. Itu bukanlah pilihan kita. Sebab, bermula 16 April 2012 nanti. Semua akaun facebook pun akan bertukar ke timeline secara automatik. Yeay. Padan muka dengan kita. Haha..

Dan, tak lupa. Ada jugak segelintir kawan-kawan kita yang baik hati. Berkongsi cara nak remove timeline. Tapi, setakat yang aku jumpa. Semua pun caranya sama. Iaitu remove timeline dengan gunakan "browser extension".


Bagi aku, cara tu hanya menipu diri sendiri je. Sebab, kita je yang akan nampak facebook kita seperti feature lama. Orang lain yang tak pakai extension tu, masih nampak facebook kita sebagai timeline. Sebab tu la aku tak gunakan cara ni. Biarla timeline, asalkan aku tak menipu diri sendiri.

Padahal, sebab aku gunakan browser "RockMelt" dan "Flock". Dalam tutorial remove timeline tu hanya untuk brower "Mozilla" dan "Google Chrome" je. Ahaks..




Kita menyampah pun, tapi tetap kena tukar jugak. Yang buat aku tergelak. Siap ada yang kata "Tak nak timeline. Tak suka. Tak nak". Haha, bajet facebook tu company ayah dia je, boleh nak tak nak.

Apapun, kalau nak jugak guna produk facebook ni. Ikhlaskan je la hati tu. Lama-lama biasa la tu. Kalau tak suka sangat. Tak payah pakai. Senang.

Sekarang timeline. Esok-esok apa tah lagi diorang nak tukar. Takkan penukaran yang lain lepas ni, kita nak meroyan lagi sekali. Ye tak?



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

18 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...