Kenapa Awek Pengkid Cun?


Pagi tadi time blogwalking, aku terjumpa blog topimagine. Entri dia mempersoalkan kenapa awek pengkid cun-cun. Haha, aku terpanggil pulak untuk menjawab soalan tu. Sebab aku rasa aku ada jawapannya. Berdasarkan pengalaman aku berchatting dengan pengkid dan awek pengkid tu sendiri.


Kenapa awek pengkid kebanyakannya cun?

Zana (nama tipu), seorang awek pengkid. Katanya, kebanyakan perempuan yang jadi awek pengkid selalunya sebab kecewa dgn lelaki. Sebab tu nafsu dia bertukar ke arah kaum sejenis.

Awek pengkid kebanyakannya cun adalah disebabkan pengkid memang suka cari awek yg cun2 je. Sama macam kecenderungan lelaki suka kat perempuan yg cantik. Dan tambahan dia lagi, pengkid tu sendiri sangat jaga penampilan sendiri, sentiasa nampak kemas.

So, dia sbg awek pengkid mana boleh kalah. Rasa tercabar. Takkan "boifrend" dia semat, dia selekeh pulak. So, sebab tu jugak dia sebagai awek pengkid akan jaga penampilan diri supaya nampak cun sentiasa..

Kenapa pilih pengkid?

Jawapan zana, mestila sebab pengkid ni lebih memahami. Menghargai mereka jauh daripada lelaki. Contohnya, lelaki suka hembus asap rokok depan awek dia. Sangat tak hormati awek dia tu. Pengkid pulak tak macam tu. Dia jaga awek dia tu dengan sebaik-baiknya..



Orait, dah tau penjelasan daripada awek pengkid. Sekarang kita terjah jawapan daripada pengkid tu sendiri.


Kenapa jadi pengkid?

Rey, seorang pengkid. Katanya, dia bukan dia nak sangat jadi pengkid ni. Tapi nafsu songsang tu tuhan yang bagi kat dia. Dia terima je. Kita sebagai orang biasa takkan faham apa yang dia dialami. Lagipun, pengaruh kawan2 sekitar pun turut beri kesan terhadap perubahan dirinya..


Pengkid dikaitkan dengan seks sejenis?

Kata Rey, inilah pemikiran masyarakat kita. Asal pengkid je seks. Padahal hubungan dia sama jugak macam boifrend dan girlfrend. Keluar bersama. Melengkapi hari-hari bersama. Cuma bezanya, pengkid dan awek pengkid keduanya perempuan pada dasarnya..

Pengkid jugak dah muak dengan lelaki yang suka perli macam ni. "Lagak macam lelaki bagai nak rak. Alih-alih masuk toilet wanita jugak. Wakaka". Menurutnya, orang kita terus-menerus mengherdik pengkid tanpa menghormati perasaan mereka. Alasan ni jugak digunakan pengkid untuk terus membenci lelaki.


Ulasan Jejaka Terhangat

Entri ni bukan utk menangkan diorang. Tapi saja nak kongsi dengan korang semua, apa pandangan diorang dari kaca mata pengkid dan awek pengkid tu sendiri.

Dah terfatwa pun pengkid ni haram. Benda yang diharamkan mesti ada sebabnya. Contohnya, pengkid ni menunjukkan masalah sosial. Keruntuhan moral bangsa kita dan sebagainya.

Alasan je tu pengkid kata tak lakukan seks. Sedangkan lelaki dan perempuan kalau disatukan dalam sebuah bilik. Kemungkinan untuk mereka berasmara tu sangat besar.

Kalau pengkid dan awek dia. Kedua-duanya perempuan. Boleh masuk dalam sebuah bilik tanpa batasan. Lagi la kemungkinan untuk diorang lakukan seks sejenis ni lebih besar kan?

Ramai je awek pengkid dan pengkid yang boleh berubah. Membetulkan kembali nafsunya. Dan berumahtangga macam orang lain. Tak payah la gunakan alasan tak boleh berubah jika orang lain dah buktikan yang ianya memang boleh.

Dan, lelaki sekalian. Kita pun boleh ambil iktibar daripada hal pengkid ni. Hormatilah wanita. Jangan kita kasari mereka. Jiwa mereka sangat mudah untuk rapuh. Oleh tu, jagalah hati dan perasaan mereka dengan sehabis baik. Jangan biarkan pengkid merampas semua wanita yang ada kat dunia ni. Ahaks..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

53 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...