Akhirnya Bini Nombor Satu Aku Kecundang Juga



Uwaa, sedih. Setelah hampir 5 tahun setia. Akhirnya bini aku nombor satu, aka laptop aku kecundang juga. Ada sedikit malfunction. Kipas dia dah mampos. Kesannya, laptop aku cepat panas. Pastu terpadam sendiri.

Laptop lama aku pernah kena nasib yang sama. Mungkin laptop Acer ni memang kureng sket pada jangka hanyat kipas dia kot. Kalo hantar kedai repair, mau kena dekat RM100 ni.

Iye, aku tau. Mesti korang tanya. "Awat tak pakai external fan?" Aku guna. Tapi dia tak berapa nak efisien berbanding kipas internal.

Model laptop aku Acer Aspire 5630. Processor Core 2 Duo. Bila kipas takde. Memang confirm cepat panas. Bila run banyak program sekaligus, laptop pon mati.

Uwaa, lagi sekali.

Takpe, kalau aku dah tension sangat. Asyik mati je kerja. Akan ku bedah laptop ni. Ubahsuai sendiri mana yang boleh diubah. Alang-alang laptop ni dah nazak. Baik operate sendiri. Manala tau dia boleh bernafas balik ke nanti kan? Kehkeh..

Kalau operation tak berjaya. Agaknya kena angkat bini lain la jawabnya. =p



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

21 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...