Inilah Sebabnya Lelaki Asyik Kondem Perempuan

Bila kita perhatikan kat blog-blog, ataupun kat facebook. Kita dapat tengok, banyak status, atau post-post lelaki yang kondem perempuan kan?

Lebih-lebih lagi pasal aurat. Asyik perempuan ke kena. Macam la lelaki ni takde aurat kan?

OK, firstly, aku nak tekankan. Itu bukan KONDEM. Tapi NASIHAT..


Blog aku pun biasa lebih tumpukan kat perempuan. Tak bermaksud aku diskriminasi perempuan. Tak. Sebab, post, entri nasihat untuk lelaki pun aku ada buat jugak. Cuma macam aku kata. Penekanan lebih kepada perempuan.


Kenapa sibuk2 nak nasihat perempuan je? Lelaki lagi banyak jahat la..

Memang, realiti dunia ni lelaki lagi banyak jahat daripada perempuan. Yang merogol, merompak, pecah rumah. Mostly adalah lelaki.

TAPI, kebiasaannya, orang akan buat jahat BILA NAMPAK PELUANG. Dan peluang pulak diberikan oleh mangsanya sendiri.

Contoh, perogol. Dia nampak perempuan berseorangan kat lorong. Dia nampak peluang untuk merogol. Mesti la dia tak nak lepaskan peluang tu kan?

Kes rompak. Bila rumah tu tak berkunci dengan betul. Peluang untuk perompak pecah masuk. Rugi la kalau dia lepaskan peluang tu.

Kes paling baru, aku dapat maklumat daripada kawan perempuan aku semalam. Kawan dia kena halau family sebab pregnant. Boifrend dia entah ke mana.

Nampak tak?

Dalam kes berzina. Last-last yang jadi mangsa adalah PEREMPUAN. Bila dah pregnant, boifren lari. Pastu kena halau dengan family, baru nak menyesal. Meraung macam orang histeria.

Aku tak tau dia menyesal sebab pregnant, atau sebab pernah berzina.

Ada beza tu. Menyesal sebab berzina. Tak payah tunggu pregnant pon dah kesali, sedar apa yang dia buat tu salah. Dia pun berhenti berzina.

Menyesal sebab pregnant pulak, menyesal masa berzina dulu tak suruh boifrend dia pakai kondom. Dengan tu, boleh la diorang berzina berkali-kali lagi. Tanpa risau mengandung.


Konklusi

So, lelaki nasihat perempuan (atau korang cakap kondem. Mana-mana je la), supaya korang sedar, dan TUTUP PELUANG untuk lelaki buat jahat kat korang. Sebab, yang sengsara di akhir episod nanti adalah korang sendiri jugak.

Ketahuilah, lelaki memang jahat. Dan, orang jahat memang suka ambil peluang. Jadi, janganlah sengaja bagi peluang kat lelaki untuk ambil kesempatan kat korang.


p/s: Aku dah muak, jelik, menyampah dengar cerita perempuan menangis sebab pregnant hasil zina. Ini la manusia, selagi perut tak buncit. Selagi tu takde kesedaran. Hudud. Bilakah boleh terlaksana? *Sigh



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

29 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...