Penyokong Bola Bakar Bendera: Berita Betul Ke Ni Weh??


SEORANG lelaki yang dipercayai penyokong pasukan bola sepak Negeri Sembilan dibelasah teruk di Stadium Shah Alam malam tadi selepas perlawanan akhir Piala Malaysia, Terengganu menentang Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dibelasah beramai-ramai oleh penyokong bola sepak Terengganu kerana tindakannya yang didakwa telah membakar bendera Negeri Terengganu serta mencetuskan provokasi setelah pasukan Terengganu tewas 1 - 2 kepada Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dikatakan mencetuskan provokasi dengan membakar bendera Negeri Terengganu di kawasan tempat letak kereta penyokong Terengganu. Rakan-rakan yang cuba menyelamatkannya juga turut terkena pukulan sekumpulan penyokong Terengganu yang berang dengan tindakan itu.

Tindakannya yang cuba menyelamatkan diri dengan melarikan diri ke dalam sebuah bas penyokong Terengganu memburukkan lagi keadaan. Meskipun ada segelintir penumpang yang simpati, lelaki tersebut terus dipukul. Sumber - Free Malays


Dah menang pun bakar bendera? Betul ke?

Wujud ke orang sengal camni? Dah menang, lagi mau provoke pihak lawan yang kalah, bakar bendera diorang. Memang sah-sah la kena belasah.

Yang paling aku tertanya-tanya. Sahih ke artikel ni?

Setakat ni, aku dah try search lebih lanjut pasal isu ni kat akhbar yang diiktiraf. Tapi, tak jumpa pun lagi. Yang aku jumpa, hanyalah blog-blog blogger gile SEO yang terus share artikel ni tanpa usul periksa.

Mana tau yang sebenarnya, orang yang meniarap tu gembira sangat sebab menang, sampai dapat sawan ke. Siapa tau?

Kalau ada antara korang yang dah jumpa sumber yang boleh dipercayai, tolong bagitau aku yek.

Tapi, selagi belum dipastikan kebenaran sebalik gambar ni, tolong jangan share, berbalah sesama sendiri sebab isu yang masih tak jelas ni.

Setakat ni kat facebook pun aku dah nampak, penyokong dua-dua negeri dah berbalah. Benda ni serius, boleh timbulkan pergaduhan dalam negara sendiri. Jadi, selagi belum disahkan kebenarannya, tolong la jangan perbesarkan isu ni.

Aku terus berharap, artikel ni tidak benar. Kalau betul, sangat sedih. Sebab kes ni dah pun jadi tajuk thread kat forum indonesia. =(

Apapun, tahniah pada skuad Negeri Sembilan atas kemenangan ke atas Terengganu semalam, sekaligus jadi juara Piala Malaysia buat kali ke 3. Tahniah, tahniah..!!

p/s: Bila la Selangor nak merampas tahta balik ni. Ngehh..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

9 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...