Menakutkan Bila Mak Bapak Restu Kerjaya Anak Sebagai Artis

Tak lama dulu aku ada tertengok trek selebriti. Interview bersama pelakon Adnan Sempit. Siapa ek nama pelakon perempuan tu? Ahh, biarlah rahsia.

Sesi suai kenal bersama pelakon tu, dari kerjaya dia. Sampailah background keluarga dia. Dan paling best, soalan Aril (host) kepada parents artis tu.

"Tak kisah ke anak berpakaian seksi-seksi ni?"

Ini jawapan bapak dia:

"Itu berlakon je"

Dalam hati, aku tersentak. "Erkk, bapak dia ni biar betol". Jahil sangat ke sampai tak tau walaupun berlakon, dosa masih dikira seperti biasa.

Membenarkan anak perempuannya terus-menerus melakukan perkara sumbang. Bahkan, siap bagi restu dan dorongan pulak tu. Errk, menakutkan..!!

Perbuatan dia boleh dikira sebagai dayus. Dan, diharamkan bau syurga bagi lelaki dayus. Tak cukup menakutkan ke kalau kita dah jelas2 tak boleh masuk syurga?



Aku google image "artis" keluar gambar ni. Kahkah..


Rezeki Istidraj

Bertambah bangga mak mapak artis tu bila anak dia 'berjaya'. Anak dia gunakan duit yang dia dapat untuk beli rumah yang lebih besar utk mak bapak dia.

Wahh, anak yang baik. Mengharukan sungguh. Sanggup menonjolkan susuk tubuh, untuk santapan mata semua orang, semata-mata untuk membahagiakan mak bapaknya. Memang setiap anak mahukan ibu bapanya bahagia kan?

Tapi, tahukah korang rezeki artis ni termasuk dalam ISTIDAJ? Iye, memangla kerjaya artis ni glamer. Dapat harta melimpah ruah. Tapi, ianya bukanlah rezeki yang diberkati Allah. Tak sedih ke kita bagi harta yang tak berkat kat mak ayah kita?

Korang pon tau kan kalau hasil tak berkat, apa yang mungkin terjadi kat kita? Mungkin suatu hari nanti keluarga kita pecah-belah. Atau macam2 malapetaka lagi yang Allah bagi sebab kita terus menerus buat benda yang DIA tak suka.

Pengajarannya, dalam apa-apa pekerjaan yang kita buat. Mestilah cuba sehabis baik utk dapatkan "kab ba ra kaf alif ta nun" daripada-Nya. Selamat beramal..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

37 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...