Blog Assignment Jejaka Terhangat: Tunjuk Ajar ku Sifu

Yeah, blog assignment lagi..!! Erk, tak tau apa tu blog assignment? Camni. Aku bagi tugas untuk satu topik, dan korang buat entri pasal tugas tu. Pastu backlink kan ke entri ni. Done. Senang banget deh..

Setiap daripada kita mesti ada sifu blog tersendiri kan? Aku sendiri pun tak terkecuali. Sebelum aku boleh berdiri sendiri dalam dunia blog. Ada seseorang yang bagi tunjuk ajar kat aku tentang blog.

So, untuk assignment kali ni. Tugas korang adalah perkenalkan sifu blog korang. Kalau korang takde sifu, tapi belajar daripada blog tutorial pun boleh jugak. Perkenalkan blog tutorial tersebut.


Ganjaran?

Entri yang paling menarik, feed blog dia akan diletakkan kat blog Jejaka Terhangat ni selama 2 hari. Kat sidebar, atas sekali (4 latest entri).

Semua peserta akan dapat backlink ke blog masing2 pada entri keputusan assignment nanti. Orait gak offer ni kan? Assignment pon takde la susah mana..



Apa yang perlu korang buat?

1. Buat entri bertajuk:
"Blog Assignment Jejaka Terhangat: Tunjuk Ajar Ku Sifu".

2. Letak header blog Jejaka Terhangat dan linkkan ke entri ni.

3. Perkenalkan sifu blog korang secara ringkas. Sertakan link blog dia. Bagitahu apa sumbangan dia kat korang dalam blogging.

4. TAG SEORANG blogger dan pastikan dia tau ditag.

5. Hantarkan link entri assignment korang kat komen entri ni. Done..

Contoh:
Sifu blog aku adalah Suffer8zine, dia banyak bantu aku dalam:
1. Bagi idea tulis entri
2. Buatkan header.
3. bla bla bla.. (kalau ada)

Tu je, senang kan? Assignment ni mungkin tak lama. Ditamatkan bila-bila masa je. Oleh tu, dok tunggu apa lagi. Jom la join sekarang. Ngehh..

Update: Blog assignment kini ditutup (10hb 7 2011)



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

18 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...