Tips Blogging: Traffic Dan Buffered Earning BloG Jejaka Terhangat..

3 bulan dah blog Jejaka Terhangat ni beroperasi. Trafik boleh dikatakan agak memuaskan. Dan aku agak tergamam bila trafik semalam melebihi 700 UV. Fuuhh..!!




Tapi aku sedar, tanpa korang, trafik blog ni pon takkan dapat macam tu. Terima kasih kat semua yg datang ke blog ni. Teruskan support blog Jejaka Terhangat yg tak seberapa ni ek..

Mungkin kesan drpd traffic tu jugak la nuffnang dengan baik hatinya bagi buffered earning kat aku. Ehem, tapi sebenarnya tak perlu trafik tinggi2 sangat pon nak dptkan buffered earning. Anggap je la rezeki masing2. Hehe..



Aku masih apply tips yg sama aku pernah buat dulu bagi dapatkan trafik macam ni. Korang pon boleh cuba apply:




Dan tips tambahan:

1. Update dalam 2-3 entri sehari. Tapi pastikan entri tu berkualiti.

2. Promote entri terbaru di shoutmix. Gunakan direct link entri terbaru tu kat ruangan "url/email".


* tips no 2 jugak boleh membantu tingkatkan jumlah komen. Cara ni aku belajar dari blogger touya.


Bila entri berkualiti, bila blogwalking korang akan perhatikan:

1. Trafik naik lebih banyak..

2. Follower akan naik lebih cepat..

3. Jumlah komen akan bertambah drpd biasa..


Aku akan kongsi lagi cara-cara nak upkan trafik ni bila aku jumpa teknik baru. Sharing is caring right? Hehe.. Gud Luck kawan bloggers semua..=)


p/s: Dalam blogging, orang yg kedekut ilmu adalah orang yg rugi..



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

35 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...