Jangan Tunggu Last Minute La Kawan

Weh, PRU ke 13 dah dekat ni. Korang dah daftar mengundi ke belum? Kalau belum, register cepat. Daftar kat pejabat post berdekatan korang.

Mana yang dah daftar, semak nama korang kat [ sini ]. Ada tak?



Undilah, jangan tido. Undi, jangan buat bodo je.

Jangan tunggu last minit

Meh nak share pengalaman aku sket.

Sebenarnya, untuk pilihanraya ke 12 yang lepas (tahun 2008). Aku dah cukup umur, dah register pun. Tapi tak boleh mengundi.

Sebabnya, aku register pada awal bulan Januari, tahun 2008. Aku hanya layak untuk mengundi sekiranya register SEBELUM tahun 2008. Time tu mana la aku tau.

So, kat sini aku seru korang semua. Jangan tunggu last minit baru nak daftar. Mana yang dah cukup 21 tahun tu, daftar je sebagai pengundi sekarang.

Katakan tahun depan baru pilihanraya ke 13 dibuat. Pastu korang baru terhegeh-hegeh nak register. Percayalah, korang tak layak untuk mengundi. Aku cakap betul ni. Based on my experience.

Baca ni jugak - Tolong Jangan Perkecilkan, Ambil Remeh Tentang Politik



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

14 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...