Menganjing Kawan Supaya Kita Nampak Macho

Awat la teruk benor istilah orang sekarang. Menganjing orang. Maksudnya kenakan dia, buli, aniaya, dah perkataan lain yang sewaktu dengannya.

Biasanya menganjing orang ni kerja lelaki. Lebih-lebih lagi kalau nak nampak hebat di mata orang yang dia minat. Habis kawan sebelah dia jadi mangsa.

"Dia ni memang camtu, lembab. Meh saya lempangkan dia untuk awak"

"Pang", maka terkenalah si Leman penampo manja daripada kawan dia. Apa yang dia boleh buat. Sabau je la Leman. Nak marah karang jatuh saham depan aweks tu.


Aku pernah tanya kat sorang "hero" ni. Kenapa dia jatuhkan kawan dia kat depan aweks tu. Kesian aku tengok kawan dia dianjing2kan macam orang takde maruah.

Dia jawab, "Ala, gurau-gurau je. Tak kan itu pun tak boleh kot"

Haha, jawapan common. Bila aku kata meh aku pulak buat kat dia depan aweks, laju je dia cakap tak nak. Tau pulak dia. Tak nak rendahkan harga diri depan orang lain.

Nak bergurau tu boleh. Sekali sekala kondem kawan apa la salahnya. Tapi, jangan la teruk sangat sampai jatuhkan maruah dia. Jangan bergurau dengan buat cerita yang tak betul. Alih-alih boleh datangkan fitnah. Kan bahaya tu.



*Sila 'LIKE' dan 'SHARE' Jika Anda Suka Posting Ni..=)

23 comments:

Post a Comment

Drop komen hangat anda. Klik "Subscribe by email" jika anda mahu follow up komen entri ni..
Jom Like >> Fanpage Jejaka Terhangat <<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...